Цифрова стоматологія: кращі винаходи в ортодонтії

цифрова стоматологія: кращі винаходи в ортодонтії
Зміст
  1. Виникнення цифрової фотографії і відеографії в стоматології
  2. Комп'ютерні ігри: тепер і для Вашої щелепи!
  3. Цифрове зображення майбутнього

Цифрова фотографія в стоматології сьогодні має дуже важливе місце – в діагностиці, в лікуванні зубів, в профілактиці різних захворювань. Стоматологам відкриваються нові способи аналізу зубної оклюзії і візуалізуються майбутні зміни.

Виникнення цифрової фотографії і відеографії в стоматології

Безпосереднє відношення до цифрової фотографії в стоматології має доктор Себастьян Руге. Він навіть не був стоматологом – його цікавила математика і комп’ютерні науки. Але ось професор Бернд Кордасс був фахівцем з вирівнювання зубів і цифрової дентальної діагностики і він шукав когось, хто допоміг би йому розібратися в комп’ютерній графіці і візуалізації, а саме в пересуванні відсканованих раніше зображень зубів. Саме так, в 2006 році і зародилася ідея цифрової фотографії в стоматології.

Руге був не єдиним інформатиком в команді – там були присутні вчені різних спеціальностей, які тестували моделі щелеп і їх оклюзію. В результаті тривалих досліджень і тестів Руге написав докторську дисертацію по розробці програмного забезпечення, яке демонструвало рухи нижньої щелепи в реальному часі за допомогою спеціального датчика. Як лікар, так і пацієнт могли бачити, де розташовані контакти датчика і які ділянки щелепно-лицьового відділу піддаються найбільш високим навантаженням або де передбачаються якісь проблеми і запалення.

Комп’ютерні ігри: тепер і для Вашої щелепи!

На цьому Руге не зупинився і запустив серію комп’ютерних ігор, основною метою яких було управління координацією щелеп. Найдивовижніше – це те, що спочатку дані цифрові напрацювання вважалися просто побічними продуктами дослідження і програмування, але потім Руге вирішив дати їм друге життя. Таким чином, лікар розробив додаток настільного тенісу з різними швидкостями гравців і різними рівнями складності гри, тільки ось управління гри здійснювалося не джойстиком або клавіатурою, а .. нижньою щелепою!

Виходить, щоб зловити або направити м’яч, пацієнт повинен був свідомо рухати своєю щелепою в різні боки (логічно з рухами в грі). Такі рухи розвивали м’язи, тренували їх обмежені зони, робили роботу СНЩС більш гнучкою, покращували кровообіг лицьовій ділянці. І це, не враховуючи позитивного настрою пацієнтів, які грають в теніс своєї щелепою, скільки б їм не було років. Додатковою перевагою гри було те, що всі рухи щелепи заносилися в базу програми і пізніше лікар разом з пацієнтом міг порівняти результати змін щелепно-лицьової системи.

Цифрове зображення майбутнього

Руге вважає, що механічні діагностичні апарати – рентген, наприклад, не дозволяють отримати максимально діагностичних даних. За ефектом, близькому до цифрової фото- і відеографії найбільш близька сьогодні тільки електроміографія (ЕМГ). Також вчені зайняті розробкою програмного забезпечення, здатного відстежувати рух зубів і щелеп під час жування і кусання – саме такі апарати, за словами Руге, можуть максимально передати стан нижніх щелеп, зубів і м’язів.

Супутні послуги