Стоматологи і друга думка: чому це важливо в процесі лікування?

Інформація в даній статті надана в пізнавальних цілях і не може бути використана для самодіагностики, самостійного лікування і не замінює консультації лікаря.
стоматологи і друга думка: чому це важливо в процесі лікування
Зміст
  1. Друга думка на етапі діагностики
  2. Коли друга думка може бути проігнорована?
  3. Друга думка після лікування

Як Ви ставитеся до другої думки? Чи чекаєте Ви її, перш ніж прийняти лікування про рішення? Як би там не було, друга думка – це можливість більш якісного лікування і ось як це працює в стоматології.

Друга думка на етапі діагностики

Під час оцінки рентгенівських знімків або будь-яких інших матеріалів цифрової діагностики лікар може запросити другу думку, зібравши консиліум лікарів клініки. Зуби, їх канали, структура кісткової тканини у кожного пацієнта індивідуальні та зміни, які відбуваються в цих тканинах іноді вимагають особливої ​​уваги. Консиліум або спільна консультація може зайняти деякий додатковий час, але пацієнт повинен розуміти, що так йому буде забезпечено краще і перспективніше лікування.

Коли друга думка може бути проігнорована?

Іноді результати цифрового діагностики і мануального огляду говорять про кілька причин скарг пацієнта. В цьому випадку стоматолог може порадитися з іншими колегами, щоб прийти до спільного знаменника, адже під час огляду не виявляється нічого конкретного, щоб поставити точний діагноз і на кожну версію випадає свій курс лікування.

Якщо у стоматолога в даний момент немає можливості запитати другого думки, він вдається до неінвазивного лікування. Сюди входить професійна чистка зубів, лікування медикаментозними засобами або носіння нічних кап. Якщо спостерігається чутливість при прийомі їжі, до холодного чи гарячого, або діагностуються тріщини зубів, тоді слід приступати до безпосереднього інвазивного лікування – пломбування зубів, лікування кореневих каналів або навіть протезування.

При прийнятті рішень значення має також позиція пацієнта – хтось приходить в клініку з затяжними хворобливими відчуттями і не збирається чекати «результатів майбутнього ефективного лікування». В такому випадку, фахівець керується виключно своїми знаннями і досвідом.

Друга думка після лікування

Через деякий час лікар або адміністратор клініки може поцікавитися у пацієнта про його самопочуття. Якщо симптоми пройшли, значить причина больових відчуттів була визначена і усунена правильно; якщо ж симптоми знову проявляються, значить, проблема не була вирішена до кінця і буде потрібно повторне звернення до лікаря і спільна консультація декількох фахівців клініки. Продовження симптоматики – це теж результат, який говорить про те, що обраний шлях вимагає якогось удосконалення.

Пам’ятайте: іноді постановка правильного діагнозу може зайняти тривалий час. Звичайно ж, досвід лікаря вирішує багато, але стоматолог – також жива людина з сумнівами і коли мова йде про здоров’я пацієнта, обережність і об’єктивність є його першими пріоритетами.

Бишук Богдан Михайлович
Бишук Богдан Михайлович

Медичний директор SKYCLINIC. Спеціаліст з медичного менеджменту. Практикуючий лікар-стоматолог, ортодонт з 17-ти річним стажем. Веде консультативний прийом пацієнтів з клінічними ситуаціями високого ступеня складності. Регулярний учасник профільних форумів і конгресів. В практиці робить основний акцент на комплексний підхід у вирішенні складних клінічних ситуацій і турботу про пацієнта, що гарантує отримання ідеального результату. Богдан Михайлович є ментором для Команди SKYCLINIC. Під його керівництвом проходила своє становлення ортодонт Анна Сергіївна.

Коментарі закриті.

Супутні послуги